Met behulp van het nieuwe Cerberus Cloud Portal van Siemens kunnen installateurs 24/7 de status van brandmeldinstallaties van Siemens inzien. Het portal is een belangrijk hulpmiddel geworden bij het oplossen van storingen en kan daarmee een aanzienlijk deel van de servicekosten besparen.
Via het Cerberus Portal kan een veilige verbinding worden gemaakt met brandmeldcentrales op verschillende locaties. Een handige oplossing voor eigenaren van meerdere onbeheerde locaties, zoals zorginstellingen en parkeergarages. Het Cerberus Portal biedt op ieder gewenst moment inzicht in de status van de brandmeldinstallaties en eventuele geactiveerde alarmmeldingen.
De online toegang tot het brandmeldsysteem maakt het mogelijk om storingen op afstand te analyseren en indien mogelijk te verhelpen. Het aantal servicebeurten op locatie en hiermee gepaard gaande (reis)kosten neemt af. Via een geïntegreerde notificatie worden storingsmeldingen automatisch per e-mail of app doorgestuurd. Realtime inzicht in de status van de brandmeldinstallaties biedt servicemonteurs bovendien de kans om hun werkzaamheden op locatie goed voor te bereiden.
Ook het testen van brandmelders wordt efficiënter. Installateurs krijgen tijdens het testen via een app de testmeldingen te zien. Hierdoor kan het testen van melders met één man minder worden uitgevoerd. Er hoeft immers niemand meer bij de brandmeldcentrale te staan om te controleren of een rookmelder in alarm komt. Ook het maken van een onderhoudsrapportage wordt veel eenvoudiger door gebruik te maken van beschikbare data in het Cerberus Cloud Platform van uitgevoerde testen.
Zowel de eigenaren van de brandmeldsystemen als de Lobeco Fire Partners kunnen via het Cerberus Cloud Portal meekijken. De implementatie gaat eenvoudig en snel. Via User Management kan men gebruikers toegangsrechten verlenen, waardoor de brandmeldinstallaties binnen de geldende regelgeving optimaal beheerd worden.